Ensimmäinen kirjoitus ja toivottavasti jatkoa seuraa pitkään. Olen joskun aikoinani kirjoitellut blogeja sen hetkisestä elämäntilanteestani. Niiden kirjoittaminen on vähitellen hiipunut samoin kun elämä muuttunut. 

Nyt olen äiti. Ja ennen kaikkea äiti. Ensimmäisen lapsen äidiksi päädyin suunnittematta, mutta mikään ei ole ihanampaa kuin omat lapset ja niitä on siunaantunut jo kaksi. Lapseni ovat vajaan vuoden ja kaksi vuotta eli kaksi vaippaikäistä talossa. 

Kun mietin millainen äiti olen niin ensimmäinen ajatus oli lihava. Lihoin hiukan jo ennen raskautta ja yritin karistaa ylimääräisiä kiloja salitreenillä 3 kertaa viikossa ja ruokavaliolla. Aiemminkin olin laihduttanut kymmeniä kiloja, mutta nyt kilot tuntuivat istuvan tiukassa eikä saavutukset olleet huikeita. Luulen että ainakin osittain syynä ovat lääkkeeni. Niistä en nyt kirjoita, mutta ehkä joskus myöhemmin. Ennen nuorempana olin hoikahko, vaikka painoindeksin mukaan olinkin välillä normaalipainon ylärajoilla tai ylipainon alarajoilla. Ensimmäisessä raskaudessa lihoin eikä paino pudonnut synnytyksen jälkeen aloituslukemiin. Toisessa raskaudessa lihoin taas ja yht'äkkiä siirryinkin käyttämään koosta S kokoa XL! Painoni pyöri nuorempana jossain luvuissa 58-62 ja nyt en edes tiedä, koska vaakakin on rikki. Viimeksi paino taisi olla jotain 85 kilon luokkaa. Mietin päivittäin painoani, mutta itsekurini ei riitä laihduttamiseen. Ja toisaalta pelkkä laihduttaminen ei riitä vaan pitäisi muuttaa elämäntapoja. Mielelläni painaisin saman verran kuin ennen, mutta se ei ole minulle mikään projekti. Painonlukema ei sinänsä muuttaisi elämääni. Tiedän mitä on olla laiha ja hyväkuntoinenkin eikä se elämänä ole sen kummempaa. Kirjoitan vaikka tästä aiheesta myöhemmin lisää.

Tulen siis varmaankin kirjoittamaan äitiydestä ja lihavuudesta sekä kaikesta mieleen juolahtavasta :) tuotearvosteluja saatan myös kirjoittaa. Ehdotelkaa aiheita.